لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت بهائيت آئين شيطان توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود فایل پاورپوینت بهائيت آئين شيطان قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 4 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد 5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

اسلاید ۱ :

   شيخ احمد احسائي

تحصيلات شيخ احمد

.۲شيخ احمد  و دربار قاجار

بهشت فروشي شيخ احمد

نقطه جدائي و اختلاف با علماء

ماجراي شيخ با مرحوم صاحب جواهر

درگذشت شيخ احمد

اسلاید ۲ :

.۱معاد با جسم هورقليائي

امامت و نقش ائمه در آفرينش

حيات عنصري امام زمان

اسلاید ۳ :

زندگينامه سيد كاظم رشتي

ويژگيهاي منفي سيد کاظم

دشمني با علمـا

همنوائي  با دشمنان شيعه

اسلاید ۴ :

جانشينان سيد کاظم رشتي

.۱محمد كريم خان كرماني

.۲ميرزا حسن گوهر

.۳ميرزا  محيط شاعر كرماني

.۴سيد علي محمد شيرازي

اسلاید ۵ :

فرقه هاي شيخيه

.۱كرماني

الف ) كريم خانيه

ب  ) باقريه

.۲آذربايجانيها

الف ) حجة الاسلاميه                 ب)ثقةالاسلاميه

ج  )احقاقيه

اسلاید ۶ :

اختلاف آراء فرق مختلف

  • شيخيه کرمان و آذربايجان در اعتقادات خود را پيرو آراى شيخ احمد احسايى و سيدکاظم رشتى مى‏دانند اما در فروع دين و اعمال با يکديگر اختلاف نظر دارند. کرمانى‏ها از شيوه اخبارى‏گرى پيروى مى‏کنند و به تقليد از مراجع اعتقاد ندارند. اما شيخيه آذربايجان به اجتهاد و تقليد معقتدند و از مراجع تقليد خودشان پيروى مى‏کنند. البته در عقايد نيز شيخيه آذربايجان برخلاف شيخيه کرمان، خود نيز به اجتهاد مى‏پردازند و آراى شيخ احمد و سيدکاظم را بر اساس تلقى خويش از احاديث تفسير مى‏کنند.

اسلاید ۷ :

مهم ترين تفاوت «ركن رابع»

  • يکى از اختلافات شيخيه کرمان و آذربايجان مسأله رکن رابع است. شيخيه کرمان اصول دين را چهار اصل توحيد، نبوت، امامت و رکن رابع مى‏دانند. مراد آنها از رکن رابع، شيعه کامل است که واسطه ميان شيعيان و امام غايب مى‏باشد.([۱]) همين اعتقاد است که ميان شيخيه (کرمان) و بابيه ارتباط ايجاد مى‏کند. چنانکه در بحث از بابيه خواهيم ديد پس از درگذشت سيدکاظم رشتى، سيد على‏محمد باب مدعى شد که شيعه کامل و رکن رابع که واسطه ميان شيعيان و امام غايب است اوست. در نتيجه مقام بابيت امام عصر را از آن خود دانست و خود را دروازه اتصال با مهدى موعود معرفى کرد.گر چه او در ادامه کارش مدعى مقام بابيت علم خداوند نيز گرديد، اما شيخيه آذربايجان بشدت منکر اعتقاد به رکن رابع هستند([۲]). و اصول دين را پنج اصل توحيد، نبوت، معاد، عدل و امامت مى‏دانند. آنان چنين استدلال مى‏کنند که شيخ احمد احسايى در ابتداى رساله »حيوةالنفس« و سيدکاظم رشتى در رساله »اصول عقايد«، اصول دين را پنج اصل مذکور مى‏دانند و مي گويند که در هيچ يک از کتب و رسايل اين دو نفر نامى از رکن رابع برده نشده است.([۳]) ([۴])


 [۱]    آنان معاد و عدل را از اصول عقايد نمى‏شمارند، چرا که اعتقاد به توحيد و نبوت،
خود، مستلزم اعتقاد به قرآن است و چون در قرآن عدالت خدا و معاد ذکر شده است، لزومى
ندارد که اين دو اصل را در کنار توحيد و نبوت قرار دهيم

[۲] .. احقاق‏الحق، ص۱۶۷ – ۲۲۳٫

.۲[۳]   رك غلامحسين معتمدالاسلام، كلمه اي از هزار ،  تبريز  ، چاپخانه شفق  ص ۶۴ ـ ۶۶

.۳[۴]آشنائي با فرق و مذاهب اسلامي صص۱۷۵ تا ۱۷۸ با اندكي تصرف و تلخيص

اسلاید ۸ :

بابيه

  • زندگي نامه سيد علي محمد شيرازي (باب)

.۱تحصيلات

.۲رفتارهاي مرتاضانه

.۳حضور در شركت تجاري ساسونها

.۴سفر به كربلا

.۵بازگشت به شيراز

.۶مرگ سيد كاظم

نخستين توبه

.۸سفر به اصفهان

اسلاید ۹ :

آغاز ادعا

  • حروف حي نخستين ياران
  • ادعاي بابيت
  • الله قد قدر أن يخرج ذلک الکتاب فى تفسير أحسن القصص من عند محمد بن الحسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسين بن على بن أبى‏طالب على عبده ليکون حجة الله من عند الذکر على العالمين بليغا»
  • همانا خدا مقدر کرده که اين کتاب از نزد محمد پسر حسن پسر على پسر محمد پسر على پسر موسى پسر جعفر پسر محمد پسر على پسر حسين پسر على پسر ابى‏طالب بر بنده‏اش برون آيد تا از سوى ذکر (سيد على محمد) حجت بالغه خدا بر جهانيان باشد»[۱]
  • [۱] عبدالحميد اشراق خاوري رساله امر و خلق ص۵۵۳

اسلاید ۱۰ :

ادعاي مهدويت

  • وي در آغاز کتاب احسن القصص خود را حجت الهي عصر معرفي کرده است که در واقع اعلام مهدويت است «در هر زمان خداوند جل و عز، کتاب و حجتى از براى خلق مقدر فرموده و مى‏فرمايد و در سنه هزار و دويست و هفتاد از بعثت(۱ (رسول الله، کتاب را بيان، و حجت را ذات حروف سبع (على محمد که داراى هفت حرف است) قرار داد»(۲)
  • [۱]مقصود وي سال هزار دويست شصت ميباشد .
  • [۲] سيد عليمحمد باب / أحسن القصص،/ نسخه خطي/ تهران/ بيتا / ص ۱٫