لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت آمفی تئاتر کلوسوم توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت آمفی تئاتر کلوسوم قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد 5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

اسلاید ۱ :

lبزرگترين آمفي تئاتر در روم كلوسئوم بوده كه ساخت آن به دست سپاسيان در سال ۷۲ قبل از ميلاد آغاز شد وبه دست دوميتيان دوازده سال بعد به پايان رسيد قسمت عمده از آن از بين رفته.مجموعه كلوسئوم نه تنها به عنوان سازه انسان را تحت تاثير قرار مي دهد بلكه به نوعي براي تجمع مردم براي مناسباتهاي خاص و بخصوص نمايشهاي ويژه هم طرح ريزي شده است. اين آمفي تئاتر يك بيضي بزرگ به ابعاد ۱۸۸*۱۵۶متر است مشاهدات نشان مي دهند زمين صافي كه روي آن ساخته شده قبلا درياچه بوده وتمام صندلي ها بر روي طاق هاي اهنگ ساخته شده كه برخي بيضي متحدالمركز وبرخي ديگر به صورت شعاعي بودند كه به صورت استادانه كار شداند.

اسلاید ۲ :

lدر فواصل زماني بين برنامه حضار ميتوانستند در كريدورها به گردش بپردازند وبه پايين يعني به خيابان نگاه كنند اين آمفي تئاتر گنجايش ۵۰۰ نفر راداشته وميتوانسته در عرض چند ثانيه خالي از افراد شود رديف هاي صندلي به وسيله راهروهاي افقي به چهار قسمت متعلق به چهار طبقه اي اجتمائي تقسيم شود كه دوتاي پايين به نجيب زادگان ودرباريان اختصاص داده ميشود محل امپراتوري در يكي از گوشه هاي سن بوده و ورودي گلادياتورها در گوشه ديگر آن قرار داشته ابعاد خوده سن حدود ۵۴*۸۷متر بود و زير آن تعداد زيادي از اتاق ها،انبارها،اتاق هاي تعويض لباس و محل نگهداري جانوران ونظاير اينها وجود داشته  در زمان حاضر كه تمامي كف سن برداشته شده است مي توان تمامي اين قسماتها را ديد

اسلاید ۳ :

lبزرگترين آمفي تئاتر در روم كلوسئوم بوده كه ساخت آن به دست سپاسيان در سال ۷۲ قبل از ميلاد آغاز شد وبه دست دوميتيان دوازده سال بعد به پايان رسيد قسمت عمده از آن از بين رفته.مجموعه كلوسئوم نه تنها به عنوان سازه انسان را تحت تاثير قرار مي دهد بلكه به نوعي براي تجمع مردم براي مناسباتهاي خاص و بخصوص نمايشهاي ويژه هم طرح ريزي شده است. اين آمفي تئاتر يك بيضي بزرگ به ابعاد ۱۸۸*۱۵۶متر است مشاهدات نشان مي دهند زمين صافي كه روي آن ساخته شده قبلا درياچه بوده وتمام صندلي ها بر روي طاق هاي اهنگ ساخته شده كه برخي بيضي متحدالمركز وبرخي ديگر به صورت شعاعي بودند كه به صورت استادانه كار شداند.

اسلاید ۴ :

lدر فواصل زماني بين برنامه حضار ميتوانستند در كريدورها به گردش بپردازند وبه پايين يعني به خيابان نگاه كنند اين آمفي تئاتر گنجايش ۵۰۰ نفر راداشته وميتوانسته در عرض چند ثانيه خالي از افراد شود رديف هاي صندلي به وسيله راهروهاي افقي به چهار قسمت متعلق به چهار طبقه اي اجتمائي تقسيم شود كه دوتاي پايين به نجيب زادگان ودرباريان اختصاص داده ميشود محل امپراتوري در يكي از گوشه هاي سن بوده و ورودي گلادياتورها در گوشه ديگر آن قرار داشته ابعاد خوده سن حدود ۵۴*۸۷متر بود و زير آن تعداد زيادي از اتاق ها،انبارها،اتاق هاي تعويض لباس و محل نگهداري جانوران ونظاير اينها وجود داشته  در زمان حاضر كه تمامي كف سن برداشته شده است مي توان تمامي اين قسماتها را ديد

اسلاید ۵ :

نوعي سازه سبك (احتمالا از جنس پارچه)كه به ان ولاريوم مي گفتند هنگام ظهر به حالتي آويزان بر روي تيرها گسترده مي شود كه ملوانان ريسمانهاي لازم براي كار رابادست درست ميكردند اين سايه بان كار بيشتر از سايه افكني بر جايگاه امپراتور بوده داشت  و كل فضاي داخلي را مي پوشاند

اسلاید ۶ :

lپوشاند ديوار بيروني حدود ۸۵/۴۷ متر ارتفاع دارد و به چهار طبقه تقسيم شده است كه سه تاي پاييني هر كدام هشتاد ورودي طاقي دارند و به وسيله سبك نظام بندي ستون رومي تفكيك شده اند طبقه زيرين دوریک بود بعد از آن ايونيك و بعد نيز کورنتی كه به ترتيب قرار مي گرفتند ديوار يكپارچه قسمت بالاي به وسيله ستون چها گوش تقسم بندي شده است در ديد اول به نظر مي رسد سازه اين توده بتني به وسيله آجر پوشش داده شده است ولي در حقيقت پوشش آجري قالبي بوده كه بتن رادر آن ريخته اند………………..  هلالها و طاق هاي قوسي و نيز استعمال ساروج مخلوط با خرده سنگ به روميان اجازه دادكه براي نخستين بار در تاريخ معماري فضاهاي وسيع در داخل ساختمان بوجود آورند

اسلاید ۷ :

lشیوه دوریک:استفاده از سنگ به جای چوب در معابد سبک دوریک به وجود آمد مقطع ستون در این سبک دایره بودن و سر ستون ها گرد بودند در این شیوه ستون ها ضخیم تر از سایر شیوه های هستن و از پایین به بالا از ضخامت آن کاسته می شود و بدون پایه به ستون روی صفحه  قرار می گیرند

lشیوه یونیک :این شیوه منصوب به ایونیه وشرق آسیلیی صغیر است  از لطافت وظرافت بیشتری نسبت به سبک دوریک بر خوردار است در این شیوه سر ستونها به شکل تومار یا حلزونی هستن و ستونها از نظر ضخامت نسبت به سبک دوریک کمتر است.شکل سر ستونهای این سبک عدم تشابه به نمایی جانبی ونمای روبه رو بوده است

lشیوه کورنتی: این شیوه توسط کالیمافوس ابدا شد و سر ستون ها در این شیوه به شکل گلدان رو به بالا هستن که اطراف آن را برگ کنگره قرار گرفته و ستون های کرنتی نیز از ستون های دوریک ویونیک باریکتر و بلندتر است و قطر آن به طور یکنواخت بالا می رود ونمای چهار طرف آن یکسان است

اسلاید ۸ :

lمعبد پانتئون در سال در سال ۱۱۸ .م در زمان امپراطوری آدریانوسساخته شده پلان این بنا به صورت دایره ای و بدنه استوانه ای شکل می باشد در بخش جلویی معبد یک رواق مستطیل شکل قرار دارد و با ستون های عظیم و بسیار بلند وبه سبک کورنتی  به بدنه استوانی شکل معبد متصل است بنای پانتئون یکی از معروف ترین بناهای گنبدی رومی است در اینجا گنبد بزرگی دیده میشود به انضمام قسمت پاینی اش بر روی بنای سنگی استوانه ای شکلی قرار دارد جداره این بنای استوانه ای شکل برای نگهداری وحمایت وزن وفشار افقی ان گنبد بزرگ ضخامت لازم را دارد. فشار افقی در بنای پانتئون احتمالا کم است چون به نظر می رسد گنبد آن را به صورت قالبی و یکپارچه ساخته وچون فنجانی که به طور وارانه قرار گرفته باشد بر روی بنا گذاشته اند در این صورت فشار افقی وجود ندارد با این حال قبل از این که بتن یا شفته ی آن سفت وسخت شود گنبد فشار افقی پیدا می کرد به هر حال این گنبد که ارتفاع آن ۴۳متر ضخامت گنبد ۶ متر در قسمت پایین ودر راس آین ضخامت به ۴۰/۱ متر میرسد  ضخامت دیوارهای زیر گنبد در پی حدود ۷متر است که در حدود ۵۰/۴ متر هم از زمین پی دارد بر خلاف گنبدهای مربوط به دوره ی رنسانس تنها حکم بلندی نمایشی و ظاهری را ندارد بلکه فقط نیمی از قسمت بالای آن قابل رویت است و مانند روپوش کوتاه نعلبکی شکلی است

اسلاید ۹ :

lکه بر روی جداره استوانه ای شکلی بنا قرار دارد رومیان دریافته بودند که باید سطح بتن ریزی را به وسیله ای رویه ی کامل تری بپوشانند لذا نمای خارجی بنای پانتئون را با مرمر تزیین کردند البته این رویه مرمرین حالا دیگر محو شده و از بین رفته است ولی ممکن است تاثیری که بنای پانتئون بربیننده بگذارد به علت همین ظاهر خشن ودرشت بتنی آجر نمای فعلی آن باشدچنین توده ای به علت جثه وبه خاطر سادگی طرحش باهیبت است رواق یا ایوان ستون بندی شده ی آن با اینکه خود به خود ممکن است باشکوه و عالی باشد با کنتراستی که با بنا دارد خارج از محل خود به نظر می رسد وحجوم زائدی بر پیکر آن استوانه ای عظیم الجثه خود نمایی می کند

اسلاید ۱۰ :

lگنبد پانتئون که از بزرگترین گنبد های روی زمین است نوعی حالت بی نظیر از یگانگی فضا را در برابر انسان مجسم میکند وهیچ گونه قطع شدگی در حجم یکپارچه ی آن دیده نمی شود امتداد فضایی درونی بنا به داخل ضخامت دیوارها به وسیله ی هفت طاقچه یا فرورفتگی های محراب مانند که فاصله به فاصله قرار گرفته اند نمایانده شده است ولی این فرو رفتگی ها همیشه حالت بازوان فضایی اصلی را دارند تا حجم های مجزا سطح زیرین گنبد به صورت مربع ها یا دقیق تر بگویم به صورت ذوزنقه های شکل بندی شده است این ذوزنقه ها به صورت حلقه های افقی قرار گرفته اند و با فواصل منظمی به وسیله خطوطی از یک سوراخ مرکزی پرتو وار به اطراف پراکنده می شوند قطع شده اند این صوراخ مرکزی به شعاع ۳۰ فوت(حدود ۹٫۱۴۴ متر )است که در مرکز گنبد قرار دارد