لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت انسان و طبيعت در معماري-خانه آبشار توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت انسان و طبيعت در معماري-خانه آبشار قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد 5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

اسلاید ۱ :

خانه آبشار

Øمعماری ارگانیک

Øرایت، خانه سازی، سنت های دیرین آمریکا

Øخانه آبشار

Ø مقایسه ای اجمالی بر دو شاهکار رایت

Øمنابع

اسلاید ۲ :

 معماری ارگانیک

 بینش معماری ارگانیک، ریشه در فلسفه رمانتیک دارد. رمانتیسم یک جنبش فلسفی، هنری و ادبی در اواخر قرن هجدهم و نوزدهم میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد. این جنبش، واکنشی در مقابل خرد گرایی عقل مدرن بود. گوته و شیلر، دو شاعر بنام آلمانی، واژه رمانتیک را در مقابل کلاسیک برای اولین بار به کار بردند. (اوایل قرن نوزده )

   رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند. ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند که بیشتر درباره احساس و عواطف بود. در صورتی که برای فلاسفه کلاسیک مانند دکارت و لیبنیتز، عقل و منطق اهمیت داشت. می توان دید که کلاسیسیسم یا خرد باوری به مبانی علوم اثباتی مانند فیزیک، ریاضی و خرد و منطق معتقد است. در حالیکه رمانتیسم یا احساس باوری، به تخیل، احساس، هیجان و عاطفه نظر دارد.

 مهمترین بنیانگذار فلسفه رمانتیک، فردریش ویلهم شیلینگ ( ۱۸۵۴- ۱۷۷۵ ) بود و معتقد به اینکه طبیعت، جزئی از انسان است و بین انسان و طبیعت جدائی نیست.

اسلاید ۳ :

 معماری ارگانیک در آمریکا در قرن نوزده توسط فرانک فرنس و لوئی سالیوان شکل گرفت و اوج شکوفائی این نظریه در نیمه اول قرن بیستم در نوشته های فرانک لوید رایت مشاهده شد. فرانک فرنس، استاد سالیوان، تحت تاثیر سبک نئو گوتیک بود. سالیوان برای اولین بار شعار فرم تابع عملکرد را عنوان کرد. البته باید توجه داشت که معماران مدرن نیمه اول قرن اخیر مانند گروپیوس نیز فرم تابع عملکرد را شعار اصلی خود می دانستند ولی آنها فرم را تابع عملکرد ماشین و تکنولوژی می دانستند.

اسلاید ۴ :

رایت، خانه سازی، سنت های دیرین آمریکا
 
آرایه بندی نامتقارن با محل طرح امری عادی می نمود و از همین دست است ورودی های سرپوشیده بزرگ ( نیز مرسوم به piazza یا میدان ) که گذار بین فضای داخلی و خارجی را ایجاد می کردند.

اسلاید ۵ :

    در مرحله اولیه پیشرفت، مشخصه فرم ساخته شده در اسکلت های چوبی نمایان، خلاصه می شد که این خود، خواست عموم را برای آشکارگی نشان می داد. در مرحله بعد، ساختمان ها را با نوعی پوشش چوبی بام می پوشاندند که این، عامل یگانگی احجام گوناگون ساختمانی بود و حرکت مستمری را به وجود می آورد.

اسلاید ۶ :

 ویژگی پلان ها نیز غیر رسمی بودن متمایز آنهاست. اتاق ها معمولا با یکدیگر مجموعه هائی را بوجود می آوردند که به هشتی باز می شدند. تاثیر فضائی نیز در این میان با گوشه های اتاق ( کنار بخاری ) و پنجره های بیرون زده، هر چه غنی تر می شد.

اسلاید ۷ :

 سیرکولاسیون در ساختمان آکنده از موارد پیش بینی نشده است : پس از گذر از ورودی از راهروی باریکی که در پشت خانه و روبروی شیب قرار گرفته، عبور می کنیم. ابعاد راهرو کاهش یافته است تا به فضای روشن نشیمن وسعتی کامل ببخشد. به وسیله یک پلکان معلق ، می توان به سطح آب رسید. در اینجا ساخت جسورانه ارزشی عالی می گیرد. رایت خانه را مانند صخره بزرگی ثابت در نظر گرفت و فضاها را پیرامون آن چید.

اسلاید ۸ :

 در بین خانه های بیشماری که رایت ساخت این خانه از همه مشهور تر است. این خانه بر روی آبشاری واقع در تپه های پنسیلوانیا ساخته شده و در صخره ها فرو رفته است. در این خانه ، نشیمن و تراسهای بالا که در بر گیرنده اتاق های خواب هستند به شکل موثری بیرون آمده اند.

اسلاید ۹ :

 در بین خانه های بیشماری که رایت ساخت این خانه از همه مشهور تر است. این خانه بر روی آبشاری واقع در تپه های پنسیلوانیا ساخته شده و در صخره ها فرو رفته است. در این خانه ، نشیمن و تراسهای بالا که در بر گیرنده اتاق های خواب هستند به شکل موثری بیرون آمده اند.

اسلاید ۱۰ :

 در بین خانه های بیشماری که رایت ساخت این خانه از همه مشهور تر است. این خانه بر روی آبشاری واقع در تپه های پنسیلوانیا ساخته شده و در صخره ها فرو رفته است. در این خانه ، نشیمن و تراسهای بالا که در بر گیرنده اتاق های خواب هستند به شکل موثری بیرون آمده اند.