لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد 5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

اسلاید ۱ :

انقلاب صنعتی عبارتست از دگرگونیهای بزرگ در صنعت، کشاورزی، تولید و حمل و  نقل که در اوسط قرن هجدهم از انگلستان آغاز شد..

صنعتی شدن به معنی استفاده از نیروی ماشین به جای نیروی انسان است. انقلاب صنعتی در انگلستان در سه زمینه بافندگی، زغال سنگ و ذوب آهن بیشتر نمود یافت.

 گاهی سخن از دو انقلاب صنعتی برده میشود که یکی در قرن هجدهم و دیگری در قرن نوزدهم است.

اسلاید ۲ :

پیامد های مثبت :

Øساخت اولین پل آهنی در سال ۱۷۷۹

Øاحداث اولین شبکهٔ راه آهن در سال ۱۸۲۵

Øافزایش چشمگیر فرآورده‌های کشاورزی و دامی

پیامد های منفی:

Ø جانشینی کارخانه‌ها ی متعدد با دودکش‌های بلند و غلیظ به جای دهکده‌های سبز و خرم روستایی

Øاز بین رفتن جنگل‌ها و فضاهای سبز ،

Øافزایش دود و آلودگی هوا

Øبوجود آمدن کوه‌های زغال و تودهٔ فضولات

Øبیکار شدن عده ای از کارگران

Øو ….

اسلاید ۳ :

        گروهی از نقاشان ،پیکره سازان و نویسندگان انگلستان، در سال       ۱۸۴۸هنرمندان پیش از رافائل را، الگوی خود قرار داده بودند

      و کوشش داشتند تا با مد نظر قرار دادن

      جاذبه های معنوی و الهام های هنری برخاسته از طبیعت و مذهب 

     و نیز آفرینش تاثیرات تزیینی و زیباشناختی

      به یک اصلاح هنری دست یازند.

اسلاید ۴ :

نهضت هنر و صنایع دستی انگلستان یکی از جنبش های فکری –هنری اروپایی است.شکل گیری این جنبش ریشه در سرگشتگی هنرمندانی دارد که خشمگین از موج فزاینده تکنولوزی بر آن شدند  تا با برگزیدن هدفی مشترک  و رها از هر قید و بندی به یکدیگر پیوسته و از طریق ارتقاء مقام هنرهای کاربردی و نیز احیاء صنایع دستی  به اصلاح شرایط اجتماعی بپردازند.

اسلاید ۵ :

نهضت هنر و صنایع دستی انگلستان یکی از جنبش های فکری –هنری اروپایی است.شکل گیری این جنبش ریشه در سرگشتگی هنرمندانی دارد که خشمگین از موج فزاینده تکنولوزی بر آن شدند  تا با برگزیدن هدفی مشترک  و رها از هر قید و بندی به یکدیگر پیوسته و از طریق ارتقاء مقام هنرهای کاربردی و نیز احیاء صنایع دستی  به اصلاح شرایط اجتماعی بپردازند.

اسلاید ۶ :

اشتیاق و علاقه شدید به هنر قرون وسطی ، طی دوره تاریخی گرایی یعنی نیمه

 قرن نوزدهم ظاهر و به ارزیابی مجدد گوتیک منجر شده بود

تاثیر محسوس عناصر هنری کشورهای بیگانه ، نقشمایه هایی که از معماری مصر

 ،شمال آفریقا ،هند،ترکیه و به ویژه ژاپن جذب و به کار گرفته می شدند و

 کشف اصول عدم تقارن که مستقیما در تقابل با آرمان تقارن در رنسانس

  بود.

الهامهایی که معماری جدید از فرم های طبیعی می گرفت . در واقع  فرایند رشد ارگانیک ،منبع الهامی بود برای بدست آوردن عناصر نمادینی که به جز شباهتهای صوری انتزاعی ،هیچ گونه وجه اشتراکی با اصل خود نداشتند.

اسلاید ۷ :

به طور کلی نهضت هنر و صنایع دستی را می توان به لحاظ تحول شا لوده فکری و اهداف ان در دو مرحله مورد تحقیق و مطالعه قرار داد

اسلاید ۸ :

موریس طراحی خانه خود را به عهده دوست معمار خود، فلیپ وب گذاشت ولی تاثیر اندیشه های وی در در این خانه، که خانه قرمز نام گرفت آشکار است.

طرح خانه چنان که گفتیم ازفلیپ وب بود و موریس و همکارانش تمام اثاثیه و مفروشات خانه را طرح کرده و ساختند.خانه قرمزبعدها، عملا به صورت کارگاه موریس و همکارانش در آمد و مورد استفاده قرار گرفت.

اسلاید ۹ :

در مورد کارهای دستی ایراد وارد ایشان این بود که صنعت با تقلید بی مایه از طرح های اصیل کارهای دستی آنها را به ابتذال کشیده است.به ویژه موریس با مردم دوستی خود می خواست فرآوردههایی بسازد که     :

با دست مردم و برای خود مردم

 باشد،اما آنچه کارگاهش تولید می کرد چون کار دست بود آن قدر گران تمام می شد که فقط ثروتمندان می توانستند از عهده پرداخت بهای آن برآیند.

اسلاید ۱۰ :

   ويليام دمورگن  يكي از بزرگ‌ترين و معروف‌ترين هنرمندان نهضت هنر و صنايع و از دوستان ويليام موريس بود كه بسيار تحت تاثير سفالگري ايراني قرار داشت.

 او سبك خود را «سبك پارسي»  مي‌ناميد. همچنين درخشندگي و تابناكي رمزآميز موجود در كاشي‌هاي ايراني، مهم‌ترين منبع و سرچشمه الهام آثار او بودند.

 بيشترين نقوش و تزئينات به كار رفته در آثار دمورگن متشكل از گل‌هاي ميخك، سنبل، لاله و نيز برگ‌هاي گياهان است.