لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت معماري كامپيوتر ( ۳واحد درسي تئوري) توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت معماري كامپيوتر ( ۳واحد درسي تئوري) قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد 5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

اسلاید ۱ :

این درس در مورد چیست؟

  این درس در مورد ساختار وچگونگی طراحی کامپیوتر های دیجیتالی است . این مطلب معروف به “معماری کامپیوتر” است (که شامل معماری مجموعه دستورالعمل + سازماندهی سخت افزاری می باشد ) .

اسلاید ۲ :

چرا سازماندهی کامپیوتر را بررسی می کنیم

شاید هیچکدام از شما در شرکتهای Intel و یا AMD کار نکرده اید

اما . . .

  – کامپیوترهای جاسازی شده

  – طراحی کامپایلر

  – حتی طراحان نرم افزار

  با محصولات این شرکتها در ارتباطند .

 

اسلاید ۳ :

طرح كلي درس

-بازنگری کلی

-کارایی

-مجموعه دستورالعملها

-محاسبات کامپیوتر

-ماشینهای تک چرخه ای

-خط لوله ای

-سیستمهای حافظه (RAM , Caches , Virtual Memory)

-سوپر اسکالر (Superscalar/VLIW) و چند پردازنده ها

-مباحث دیگر

اسلاید ۴ :

سرفصل ۱: رئوس مطالب در معماری و سازماندهی کامپیوتر

  • یافتن توانایی ارائه اطلاعات پایه از معماری و سازماندهی کامپیوتر در جریان طراحی کامل یک کامپیوتر
  • دریافتن مسئولیتهای حرفه ای و اخلاقی یک مهندس کامپیوتر (مخصوصا معمار کامپیوتر)

اسلاید ۵ :

“معماری” به چه معناست؟

“ فن یا دانش یا ساختمان … فن یا پرداختن به طراحی و پیاده سازی ساختارها … “

  • Webster 9th New College Dictionary

 

   “شامل نقشه ، طراحی ، ساخته و دکوراسیون چگونگی عملکرد “

  • American College Dictionary

اسلاید ۶ :

“معماری کامپیوتر”

“معماری کامپیوتر، یعنی کامپیوتر از دید کاربر”

  – Amdhal et al, (64)

 

“ما بوسیله معماری،  ساختارواحدهای تشکیل دهنده یک سیستم کامپیوتری را هدفمند می نمائیم .”

  – Stone, H. (1987)

اسلاید ۷ :

“معماری کامپیوتر”

 

“معماری یک کامپیوتر عبارتست ازمحیط یا فضای بین ماشین و نرم افزار”

  – Andris Padges

     IBM 360/370 Architect

اسلاید ۸ :

ساختار:   نظم و ترتیب دادن به بخشهای ثابت (نقشه)

سازماندهی:   فعل و انفعال پویای این بخشها و مدیریت آنها

پیاده سازی:  طراحی کردن بلوک بخشهای دارای هدف خاص

ارزیابی کارایی:   مطالعه رفتار سیستم  (decorative treatment)

اسلاید ۹ :

معماری (از دیدگاه معمار)

  • پیاده سازی
  • سازماندهی: منظر سطح بالا
  • سیستم حافظه
  • ساختار گذرگاه (bus)
  • طراحی داخلی CPU
  • سخت افزار
  • طراحی منطقی
  • تکنولوژی بسته بندی(packaging)
  • معماری مجموعه دستورالعمل

اسلاید ۱۰ :

نکات مهم

  • به خاطر بسپارید: نکته اینست که بیاموزید چگونه معماری به مفهوم تکنولوژی موجود را ارزیابی کنید.
  • شناختن روش خیلی مهم است، اما پایان کار نیست.